01
Raske öelda (7:21)
02
Elusloodus -1 (5:58)
03
Sissejuhatus sissejuhatusse (5:55)
04
Talv sureb vanadusse (6:05)
05
Nullfraktaal (4:01)
06
Luodosesostot (5:25)
07
Maa laul (1:08)
08
Rongad (5:45)
09
Ilmailma (4:52)
10
Ma tahes sak netää nid (10:17)
11
Tage (6:21)
 

 




 

 

-->Wochtzchée "Diktüoneemakilt" ulm0.9 (6/06)

Wochtzchée nime taha peituva arhitektist muusiku Taavi Tulevi mitmekülgset loomingut on raske üheselt määratleda. Selles põimuvad elektroonilised helid vokaali ja akutsiliste instrumentidega nagu näiteks kitarr ja flööt. Katkestanud lapsepõlves viiuliõpingud jõudis Taavi taas muusikani arvuti vahendusel katsetades keskkonnahelidega kultusprogrammi Soundclub abil. Taavi Tulevi isa on tuntud helilooja Toivo Tulev, mistõttu on teda kindlasti kaudselt mõjutanud lapsepõlves kodus kuuldud Steve Reich’i, Philip Glass’i ja teiste nüüdisheliloojate looming. Taavi Tulev on avaldanud lugusid oma pärisnime all erinevatel Ulmeplaatide ja Audiobulb’i kogumikel. Koos Kohvi Records’i artisti Barbariz’iga teeb ta folgimõjutustega projekti TAPA ning osaleb ka eksperimentaalsema ning mürarokilikuma hoiakuga kollekvtiivis HIRM.

Artistinime Wochtzchée kasutab Taavi Tulev aga oma loomingu sügavama ja hüpnootilisema pooluse tutvustamisel. Mida tähendab Wochtzchée? Selline võõrapärane ja eksootilise kõlaga nimi tekkis ühel jalutuskäigul, kui Taavile tuli lihtsalt see sõna pähe tundudes niivõrd keerulise ja huvitavana, et oli vaja üles kirjutada. Alternatiivse versiooni kohaselt on Wochtzchée aga kükloop, kes elab mere põhjas ja tuleb maailma valitsema.

 2002.a. avaldas Saksa netileibel Autoplate Wochtzchée esimese küllatki otsingulise kõlaga albumi "Televiisor on tuksis". Uus album "Diktüoneemakilt" on lihvitum, täpsem ning meditatiivsem ja sellel puudub erinevalt varasemast eksperimenteeriv hoiak. Albumile on koondatud Wochtzchée loometegevuse parimad hetked eelmisest aastast, perioodist, mis tähistab tema kujunemisteel uut terviklikku etappi. "Diktüoneemakilt" on täis energiat selle sõna kõige varjatumas ja salapärasemas tähenduses. Elu sellel kulgeb rahulikult ja harmooniliselt, kuid pinget kasvataval ja hoidval moel viies kuulaja algpunktist kuhugi väga kaugele ilma, et see tekitaks võõrandumist. Paralleele võib siinkohal tõmmata Plastikman’i monotoonse ja minimalistliku kulgemisega.



ds